Аналіз
роботи ММО вчителів математики
за 2015-2016 н.р.
Робота методичного обєднання
вчителів математики в 2015-2016 навчальному році була направлена на виконання Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти,
Інструктивно-методичних рекомендацій МоіН України щодо вивчення математики в
основній та старшій школі у 2013-2014 н.р.,проведення ДПА та ЗНО.
Вчителі методичного об’єднання математиків міста працювали над проблемною
темою «Розвиток професійної майстерності вчителів математики як умова успішного
формування предметних компетентностей учнів», метою роботи якого було
вдосконалення професійної компетентності педагогів і створення умов для
активізації творчого потенціалу учасників педагогічного процесу засобами
методичної роботи. Для досягнення мети перед
вчителями ММО були поставлені такі задачі:
-удосконалення педагогічної
компетентності;
-розробки основних напрямків і
форм активізації пізнавальної, науково-практичної діяльності учнів(олімпіади,
конкурси, предметні тижні, аукціони знань);
-вивчення, узагальнення,
впровадження ППД;
-створення банку данних
інноваційних технологій;
-участь в атестації
педпрацівників.
Основними напрямками роботи
методичного об’єднання вчителів математики міста були організація та методичний
супровід діяльності ММО, ШМО, робота над реалізацією науково-методичної
проблеми області, міста; підготовка вчителів до викладання математики в
11-річній школі, запровадження профільного навчання, здійснення моніторингу
якості освіти, ЗНО; організація роботи з обдарованими дітьми, забезпечення
участі в математичних конкурсах, олімпіадах, конференціях; робота з педагогами
в міжкурсовий період, підвищення професійної компетентності вчителів шляхом
самоосвіти, методичний супровід атестації педагогічних кадрів.
До складу МО математиків міста входило 20 вчителів. Серед них :
Спеціаліст -1
Спеціаліст ІІ категорії -4
Спеціаліст І категорії -1
Спеціаліст вищої категорії-13
Звання «Старший вчитель » -10
Стаж роботи:
До 5 років -1
До 10 років -3
До 15 років -1
До 20 років -2
Більше 20 років-13
За 2015-2016 н.р. пройшли
атестацію четверо вчителів. За результатами
атестації Білоцерковець О.М. (ЗОШ №1) присвоєна
ІІ категорія, Калітці Р.Д. (ЗОШ №1) - вища категорія, Чаговець О.М. ( СШ №2) – І
категорія, Ляцевич Л.М. (ЗОШ №6)
підтвердила вищу категорію. Під час атестації вчителями проведені відкриті
уроки для вчителів шкіл та міста, майстер-клас:
1.
Ляцевич Л.М. (ЗОШ № 6) урок з теми «Розв’язування
нерівностей» (підсумковий урок), 9 клас,
із застосуванням SMART-технологій.
2.
Чаговець О.В. (СШ №2) урок з теми «Декартові координати
на площині» (підсумковий урок), 9 клас, у формі аукціона.
3.
Білоцерковець О.М.(ЗОШ №1) урок з теми «Площі
многокутників» (підсумковий урок), 8 клас, із застосуванням SMART-технологій + профорієнтація.
4.
Калітка Р.Д. (ЗОШ № 1) для вчителів міста провела
майстер-клас «Я роблю це так…» з
проблемної теми «Самостійна робота учнів під час вивчення математики».
Протягом 2015-2016 н.р. вчителями
ММО було проведено 4 засідання, на яких вивчалися навчальні програми,
підручники, посібники, інструкції та методичні листи Міністерства освіти
України, заслуховувалися і обговорювалися доповіді з актуальних питань навчання
і виховання, оглядалися новинки психолого-педагогічної та методичної
літератури, ознайомлювались з передовим педагогічним досвідом, аналізувалися
якість знань, умінь і навичок учнів, труднощі під час опанування навчального
матеріалу; аналізувалися уроки; методичні рекомендації; моделювалися навчальні
заняття; розв'язувались педагогічні завдання і ситуації; оговорювались окремі
статті, що становлять фаховий інтерес.
Перше
засідання ( у серпні 2015 р.) проведено
у формі «Інструктивно-методичної наради»
з теми «Організація освітнього процесу з
математики та особливості методичної роботи у 2015-2016 н.р.», де розглянуто
питання:
1. Ознайомлення з рекомендаціями МоіН ,
молоді та спорту України щодо вивчення математики в основній та старшій школі у
2015-2016 н.р. (керівник ММО - Калітка
Р.Д.)
2. Аналіз
роботи ММО за 2014-2015 н.р. (керівник ММО- Калітка Р.Д.)
3.
Обговорення плану засідань на 2015-2016 н.р. та роботи між засіданнями:
атестація, відкриті уроки та інше.
4.
Огляд новинок методичної літератури(Ковтун К.Е.-СШ №2)
5. Результати ЗНО -2015.
Рекомендації.(Бахтіна Л.А. – ЗОШ № 6)
Друге засідання ММО (жовтень 2015р.) з теми
«Удосконалення уроку як основної форми організації навчального процесу»
відбулося у формі «педагогічної майстерні».
Розглядалися питання:
- Застосування
контрольно-діагностичних систем для перевірки знань учнів. (Чаговець О.В.- СШ № 2)
2. Нестандартний урок як форма
організації навчання ( методичні рекомендації щодо моделювання нестандартних
уроків математики).( Калітка Р.Д. – ЗОШ № 1)
3. Національно-патріотичне
виховання у процесі навчання математиці.( Білоцерковець О.М. – ЗОШ № 1)
4. Обговорення результатів І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад.
5. «Розвиток життєвих компетентностей на уроках
математики засобами розв’язування прикладних задач».(Рябко Л.В. – ЗОШ № 5)
Третє засідання
з теми «Організація методичної та позакласної роботи
з математики» відбулося у січні 2016
р. у формі «круглого столу». Метою цього засідання було підвищення
науково-методичного рівня професійної компетентності педагогів, для чого
розглянуто питання:
1.Розв’язування задач підвищеної складності при підготовці учнів до
ДПА та ЗНО.
(Терещенко В.І.- ЗОШ
№1, Ляцевіч Л.М.- ЗОШ № 6)
2. Результати ІІ етапу
Всеукраїнських учнівських олімпіад.( Калітка Р.Д. – ЗОШ №1)
3.
Організація роботи при підготовці до олімпіади з
математики.( Солянік І.М. – ЗОШ № 6)
4.
Необхідність розвитку в учнів критичного математичного
мислення.(Овчиннікова Е.В.- НВК № 12)
5.
Роль творчої діяльності в системі шкільної математичної
освіти.(Чернявська Л.М. – ЗОШ № 1)
У квітні 2016 р. проведено четверте засідання у
формі семінару-практикуму з теми «Підсумки роботи за 2015-2016 н.р.», під
час якого розглянуто:
1. Творчий звіт з самоосвіти
вчителів, які атестуються
2. Аналіз роботи ММО за 2015-2016 н.р. Обговорення плану
роботи ММО на 2016-2017 н.р.
( Калітка
Р.Д. – ЗОШ №1)
3. Звіт роботи творчої
групи (Ляцевіч Л.М. – ЗОШ № 6)
4. Рекомендації щодо
проведення ДПА ( Калітка Р.Д. – ЗОШ №1)
5. Практикум. Фрагменти уроків вчителів – учасників обласного конкурсу SMART-уроків.
(Терещенко
В.І. – ЗОШ № 1,Слободенюк О.В. – ЗОШ № 5)
Вчителі математики Федан Н.В.(СШ №2) і Овчіннікова Є.В.( НВК №12)
прийняли участь у міському конкурсі «Вчитель року», де посіли відповідно І та
ІІ місто. Для участі у конкурсі ними проведені відкриті уроки та майстер-класи.
У лютому-квітні 2016 р. відбувся
міський конкурс веб-сайтів ММО, де блог ММО вчителів математики отримав І місце
( модератор Калітка Р.Д.).
У
Всеукраїнській учнівській олімпіаді з математики брали участь 36 учнів з семи шкіл міста. За
результатами ІІ етапу ІІІ місце отримали :
Пилипенко А. 8 кл. ЗОШ № 1 (
вчитель Білоцерковець О.М.)
Єрашова
А.8 кл. ЗОШ № 5 ( вчитель Антонік Т.В.)
Результати ІІІ етапу свідчать про
те, що необхідно підвищити роботу зі здібними та обдарованими учнями; можливо,
скоригувати шкільні банки обдарованих та здібних учнів.
Протягом 2015-2016 н.р. відбулося 2 етапи математичного конкурсу
«Кенгуру» (координатор Кіріченко А.І. –ЗОШ № 5):
Грудень 2015 р. І етап-
Всеукраїнський , 2-6 кл.
Березень 2016 р. ІІ
етап-Міжнародний, 2-11 кл.
Школа
|
Кіль
кість
|
Висо
кий
|
Доб-
рий
|
Учас
ник
|
Кіль
кість
|
Висо
кий
|
Доб-
рий
|
Учас
ник
|
Коорди
натор
|
№1
|
26
|
-
|
3
|
23
|
79
|
2
|
24
|
53
|
Калітка Р.Д.
|
№2
|
55
|
-
|
12
|
43
|
52
|
3
|
9
|
40
|
Федан Н.В.
|
№4
|
5
|
-
|
-
|
5
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Білоцерковець О.М.
|
№5
|
82
|
1
|
18
|
63
|
72
|
2
|
17
|
53
|
Кіріченко А.І.
|
№6
|
60
|
1
|
7
|
52
|
34
|
1
|
15
|
18
|
Бахтіна Л.А.
|
№11
|
22
|
-
|
-
|
22
|
9
|
-
|
3
|
6
|
Кінаш І.Ф.
|
№12
|
1
|
1
|
-
|
-
|
3
|
-
|
-
|
3
|
Овчиннікова Є.В.
|
Разом
|
251
|
3
|
40
|
208
|
249
|
8
|
68
|
173
|
|
У ЗОШ № 5 для налагодження роботи молодого спеціаліста Мухіна І.О. закріплено
наставника Кіріченко А.І. , які працювали за індивідуальною програмою.
У кінці навчального року в школах міста
відбулася Державна підсумкова атестація з математики. Учні під час виконання
завдань в основному підтвердили свій рівень навчальних досягнень.
Результати роботи протягом 2015-2016 н.р. свідчать, що
вчителі ММО забезпечують реалізацію програмних вимог:
-
формування в учнів математичних знань як невід’ємної
складової загальної культури людини, необхідної умови її повноцінного життя в
сучасному суспільстві на основі ознайомлення школярів з ідеями та методами математики
як універсальної мови науки і техніки, ефективного засобу моделювання і
дослідження процесів і явищ навколишньої дійсності;
-
інтелектуальний розвиток учнів, розвиток їхнього
логічного мислення, пам’яті, уваги, інтуїції, умінь аналізувати, класифікувати,
узагальнювати, робити умовиводи за аналогією. діставати наслідки з даних
передумов шляхом несуперечливих міркувань тощо;
-
опанування учнями системи математичних знань і вмінь, що
є базою для реалізації зазначених цілей, а також необхідні у повсякденному
житті й достатні для оволодіння іншими шкільними предметами та продовження
навчання.
Однак
поряд з позитивними результатами в роботі методичного об’єднання є ряд
недоліків:
-
недостатній рівень виявлення та впровадження перспективного педагогічного
досвіду;
- відсутність значних змін у роботі з обдарованими
учнями, що має вплив на результати ІІ та ІІІ етапів Всеукраїнських учнівських
олімпіад.
Аналіз роботи педагогів-
членів методичного об’єднання дає підставу зробити висновок, що завдання, які
випливають із науково-методичної проблеми об’єднання, в основному виконано.
Виходячи з аналізу
підсумків навчально-виховного процесу за
минулий навчальний рік, результатів діагностування педагогів, методичне
об’єднання в 2016- 2017 навчальному році працюватиме над вирішенням таких
завдань:
- вивчення та впровадження у практику досягнень психолого-педагогічної науки,
прогресивного педагогічного досвіду;
- вивчення та аналіз навчальних
планів, програм, підручників, методичних розробок, інструкцій, рекомендацій до
змісту, форм і методів проведення уроку,
позакласної та позашкільної роботи;
- оволодіння навичками самоаналізу,
інноваційними технологіями, найдосконалішими формами, методами та прийомами
навчання учнів;
-
зміцнення навчально-матеріальної бази;
- залучення вчителів до участі в
конкурсах
педагогічної майстерності, аукціонах
педагогічних ідей, семінарах-практикумах тощо;
-
розвиток творчих здібностей школярів 5 – 11 класів
Немає коментарів:
Дописати коментар